Home

Antonín Švehla: Když má sedlák, mají všichni.

Beno Berghammer (Big Ben): Sedlák nevyhodí nic, co by se mu mohlo hodit.

neděle 9. listopadu 2014

Klaus nechtěl rozdělení, ale Slováci nechápali privatizaci

Bývalý český prezident popírá, že by se podílel na rozpadu Československa. Podle něj na Slovensku nebyl jediný politik, se kterým by se o pokračování společného státu dalo jednat.

" Když jsem viděl výsledky voleb, tak jsem řekl, buď společný stát, nebo se rozdělíme," vypráví Klaus v ČT. "Slovensko chtělo rozdělení."

Rozhodující jednání s Mečiarem prý uskutečnil v brněnské vile Tugendhat. "Mečiar byl homo politicus. Stoprocentně držel slovo, ale vnímal nálady společnosti. Tvrdil, že by se podřídil výsledkům referenda. V tu chvíli jsem zjistil, že nemá cenu mluvit do dubu, že nemám argument k jinému řešení."

"Došel jsem k závěru, že Slovensko využije jakékoli příležitosti k odtržení. Bylo tomu tak v roce 1939 i v roce 1968. Ukázkou byl pomlčkový problém. V době, kdy jsem nadšeně řešil ekonomické problémy, oni měli na starosti pomlčku, čímž proces privatizace zpomalovali."

Podle Klausova uvažování privatizace byla na prvním místě, i za cenu zničení státu. Mandát k tomu mu dali voliči ODS. Co privatizace přinesla, o tom se můžeme denně přesvědčovat. Rozkradený průmysl, zničené zemědělství, 600.000 nezaměstnaných a hlavně spousta nenávisti, zloby a násilí. (Jiří Krž, 9.11.2014)

Žádné komentáře:

Okomentovat