Home

Antonín Švehla: Když má sedlák, mají všichni.

Beno Berghammer (Big Ben): Sedlák nevyhodí nic, co by se mu mohlo hodit.

neděle 26. října 2014

Andrej Babiš napodobuje Hercula Poirota. Zahradníček vzpomíná.

Dovoluji si opět poslat článeček. Pýcha předchází pád. Když jsem si myslel, že se ze mne stal spisovatel a můžu psát všechno, zvládl jsem pravopis i sloh a psaní mi šlo a nikdo mi to neopravoval, přišla mizérie. Přestalo mě to bavit. Dnes jsem přemohl lenost a znovu se dal do psaní.

On ten výpadek možná souvisel s počasím a se zdravím. Říkám, že v těle se mi v tom deštivém srpnu a září hromadily bacily, a když jich bylo dost, daly se v říjnu do mě a škrtily skoro celý měsíc.

Včera už jsem byl na výlovu rybníčka v mém rodišti. Žádná sláva to nebyla, ale diváků tam bylo skoro jako kaprů. Počasí bylo  dušičkové, ale chvílemi se ukázalo slunce. No teplota tak 5 stupňů.

Volby jsem přežil. U nás jsme senátora nevolili, ale na radnici to pořád je nejasné, protože na místo starosty chce sociální demokrat, přičemž ČSSD obdržela nejméně hlasů. Je to jakýsi bývalý důstojník, co se sem před několika roky přistěhoval a téměř nikdo ho nezná.

Babišovo ANO u nás nekandidovalo, i když i tady by mělo voliče. Zamyslel jsem se nad tím, proč Babiš se tak rychle dostal nahoru. Připomíná mi detektiva Hercula Poirota, který při neomylném řešení detektivních zápletek odhadoval především lidskou psychiku. Babiš jistě nemá geniální šedé mozkové buňky, ale má výpočetní techniku a tým statistiků, kteří sledují reakce lidí na jednotlivé události.

Babišova parta samozřejmě těží z nepořádku, který zavedly předchozí vlády. Důležité je vyznat se v něm. Babiš se v něm pohybuje jako ryba ve vodě. Za normálních okolností by Agrofert nemohl během několika let ovládnout snad čtvrtinu zemědělství a potravinářského a chemického průmyslu. Pak už mu stačilo koupit důležité redakce a jít za mocí politickou.

Politik by měl znát mozek a způsob přemýšlení voliče. Tak jako to předváděl Hercule Poirot. Byl to cizinec, Belgičan v Anglii. Babiš je také cizinec, Slovák v českých zemích. Cizinci zřejmě lépe objeví a pochopí způsoby myšlení domácího voliče. Nejen jednoho, ale celého  spektra voličů. 
Zahradníček Josef

Žádné komentáře:

Okomentovat